Fotografia odzieży

Prowadzisz sklep internetowy z odzieżą i chcesz przyciągnąć nowych klientów, wyróżnić się wśród konkurencji? W dobie internetu aby sprzedać jakikolwiek produkt potrzebujemy jego opis oraz zdjęcia. Te ostatnie są najbardziej skuteczną formą prezentacji. Możemy bardzo dokładnie opisać ubranie jednak o ile ktoś dotrwa do końca takiego teksut wciąż nie będzie mógł wyobrazić sobie w dokładny sposób jak odzież będzie wyglądała na jego sylwetce. Tutaj z pomocą przychodzi fotografia odzieży. Zobacz w jaki sposób podejść do tematu i na co zwrócić uwagę.

Zdjęcia odzieży czyli jakie?

Ubrania możemy sfotografować na wiele sposobów. W studio na białym tle, na wieszaku, na modelu czy w plenerze. Bardzo popularną metodą są również zdjęcia odzieży typu duch.

W zależności od tego jakie produkty chcemy pokazać w naszym sklepie internetowym powinniśmy dobrać odpowiednią technikę wykonania zdjęć. Istotnym czynnikiem jest tutaj również cena usługi jeśli zdecydujemy się na wykonanie zdjęć w studio fotograficznym.

Większość ubrań możemy sfotografować na niewidzialnym manekinie co jest optymalnym rozwiązaniem. Nie potrzebujemy wynajmować modela a jednocześnie w ciekawy sposób pokażemy nasz produkt. Ten sposób wyśmienicie sprawdzi się w przypadku fotografii garniturów, kurtek, spodni, koszulek czy koszul.

Jak wykonać dobre zdjęcia odzieży?

Pamiętaj, że najważniejszy jest produkt. Ubrania muszą być oczywiście idealnie wyprasowane oraz czyste. Zadbajmy o każdy detal gdyż obiektyw wyłapie wszelkie niedoskonałości. Musimy również zadbać o stronę techniczną czyli profesjonalne oświetlenie oraz aparat fotograficzny z dobrym obiektywem. Samo oprogramowanie graficzne również nie pozostaje bez znaczenia.

Gdy podstawy mamy za sobą czas na robienie zdjęć. Ubranie, jeśli jest fotografowane na manekinie musi być dopasowane jak najlepiej, tak jakby leżało na prawdziwym modelu. To jeden z warunków aby klient przekonał się do naszego produktu. Równie ważny jest kolor oraz ukazanie materiału i faktury.

Kolejne zdjęcia w serii muszą być powtarzalne. Produkty z tej samej kolekcji nie powinny odbiegać od siebie w kwestii ułożenia czy oświetlenia.

Gdy spełniliśmy te podstawowe wymagania dotyczące profesjonalnej fotografii odzieży możemy przystąpić do obróbki graficznej zdjęć, która powinna być wisienką na torcie dobrej fotografii.

Jak widzimy fotografia produktowa odzieży nie jest najprostszą tematyką jednak gdy już ją opanujemy bądź skorzystamy z usług profesjonalistów odwdzięczy się bardzo wysokim zwrotem z inwestycji.